Strona główna
Informator o kursach
Uogólnianie jako jedna ze specyficznych aktywności matematycznych w nauczaniu na poziomie szkoły podstawowej
Informator o kursach
Uogólnianie jako jedna ze specyficznych aktywności matematycznych w nauczaniu na poziomie szkoły podstawowejInformator o kursach
| Nazwa kursu | Uogólnianie jako jedna ze specyficznych aktywności matematycznych w nauczaniu na poziomie szkoły podstawowej |
| Aktualny status | rekrutacja zakończona |
| Rodzaj kursu | kurs |
| Organizator kursu | Instytut Matematyki UP, 12-662-6273 |
| Koordynator | dr Lidia Zaręba |
| lzareba@up.krakow.pl | |
| Charakterystyka kursu | Tematyka wykładu związana jest z podnoszeniem kultury matematycznej uczniów poprzez rozwijanie u nich specyficznych aktywności matematycznych. Jedną z takich aktywności jest uogólnianie. Aby skuteczniej pomagać uczniom w dostrzeganiu prawidłowości i wyrażaniu jej z użyciem symbolu literowego, warto bliżej przyjrzeć się rozumowaniom uczniów prowokowanych do podejmowania tego typu aktywności. W ramach wykładu słuchacze poznają wyniki analizy pewnych badań empirycznych. Analizy te sugerują ogólny schemat drogi jaką pokonują uczniowie, aby osiągnąć uogólnienie uwieńczone zapisem z użyciem zmiennej. |
| Miejsce | Instytut Matematyki UP |
| Dla kogo kurs jest przeznaczony | Absolwentów studiów wyższych kierunku matematyka nauczycielska, co najmniej I stopnia |
| Czas trwania kursu | 16 godzin |
| Planowany termin rozpoczęcia | marzec 2020 |
| Opłata za kurs | 250.00 zł |
| Program kursu | Dostępny w IM UP |
| Dodatkowe informacje |


drukuj